איך לבחור מהנדס בדק בית

סוף סוף הגשמתם את החלום הנכסף על דירה משלכם וההתרגשות בוודאי רבה. עסקת נדלן כוללת הרבה משימות ואיתן בירוקרטיה, אישורים וטפסים ואתם בוודאי כורעים תחת העומס. בתוך כל העומס הזה, ישנם דברים שבהם אין בשום פנים ואופן להקל ראש. בדק בית הוא בדיוק מסוג הבדיקות שאתם לא רוצים לוותר עליהן. 

מה זה בדיוק בדק בית?

בדק בית הוא תעודת הביטוח שלכם בעת רכישת נדלן, בין אם מדובר על נדלן למגורים, השקעה, יד שנייה או חדש מהקבלן. בהרבה נכסים עלולים להיות ליקויי בניה או נזקי בלאי והדבר החשוב ביותר הוא לדעת עליהם מבעוד מועד. יש ליקויים שיניאו אתכם מרכישת הנכס ויש ליקויים שבגינם תוכלו לקבל מחיר נמוך יותר או לחייב את הקבלן לתקנם לפני מסירת המפתח.  כך או כך, זוהי בדיקה הנדסית שתבטיח לכם שקט לעוד הרבה שנים. 

תעודות, הסמכות ומה שביניהם

השאלה איך לבחור מהנדס בדק בית היא שאלה שמורכבת מכמה פרמטרים. אין להקל ראש בבחירת המהנדס משום שהבדיקה שהוא יבצע עתידה להשפיע על העסקה הגדולה ביותר שתעשו כל חייכם- רכישת בית. ככל שהמהנדס יהיה מקצועי ואמין יותר כך תוכלו להיות בטוחים בנכס שאתם רוכשים. לפיכך אספנו עבורכם את הדגשים החשובים ביותר בבחירת מהנדס בדק בית:

  • אילו תעודות ומסמכים יש בידי המהנדס- כאן חשוב לשים לב שהמהנדס יהיה מומחה בנושא ליקויי בניה ושהוא אכן מסוגל ויודע לבצע ביקורת מבנים. לא כל מי שמציע את עצמו לביצוע בדק בית מחזיק בתעודת הנדס מוסמך- לעתים מדובר על אדריכל או קבלן, שככל שיהיו בעלי ניסיון אינם מוסמכים בביצוע בדק בית. 
  • מה כולל בדק הבית- בכל חברה תקבלו סל מעט שונה וחשוב לוודא שכל השירותים שאתם זקוקים להם נכללים בשירות תקבלו. כך למשל בדק בית לחנות או לשטח מסחרי יכללו שירותים שונים מאלו של בדק בית לדירת מגורים. וודאו שהמהנדס אכן מבצע בדק בית שתואם את ייעוד הנכס שלכם עם כל השירותים הנלווים.
  • אילו בעלי מקצוע מעורבים בבדק הבית- זכרו שתהליך של בדק בית עלול לכלול שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע אחרים כמו בודקי קרינה, מודדים, שמאי מקרקעין ועוד. לפיכך, בדקו מראש האם המהנדס שלפניכם הוא בעל קשרים עם אנשי מקצוע אחרים בענף. 
  • המלצות רבותי המלצות- הפורומים באינטרנט מלאים בהמלצות אבל לא תמיד נוכל לדעת עד כמה הן אמינות. לכן, חשוב לשוחח עם הממליצים וכדאי אפילו לבקש מהמהנדס עצמו שמות וטלפונים של לקוחות ממליצים. בשיחת טלפון אחת תוכלו לדעת מה אמינות ההמלצה.

רכישת נכס כרוכה תמיד בהוצאות רבות ובבירוקרטיה סבוכה ומאתגרת. בדק בית הוא בדיקה פשוטה שאמור להבטיח לכם שנים של שקט בנכס שרכשתם או לחילופין לסייע לכם לקבל את הנכס במחיר ריאלי. אל תוותרו עליה!

חשבנו שתאהבו גם את זה

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים שרוכשים דירה, סובלים מליקויי בניה רבים בדירתם.  ככל שהביקוש עולה, הקבלנים ממהרים לבנות ולסיים כמה שיותר יחידות דיור בכמה שפחות זמן.

כאשר רוכשים דירה חדשה משקיעים כסף רב.בחלק גדול מן הדירות ישנם ליקויי בניה שחלקם גלויים ועין וחלקם "נסתרים" מהעין.לכן חשוב לבצע בדק בית (בדיקת איכות הנכס)

דוח בדק בית מטרתו להמחיש את מגוון הליקויים שנמצאים בנכס שלו מבצעים את הבדק .  דוח בדק בית מהווה הוא מסמך שמתעד את הנכס שרכשתם ולרוב

דברו איתנו בוואטסאפ

WhatsApp

היי, נשמח לסייע בכל שאלה,
הזינו נייד ומייל ומיד נעבור לווטסאפ