דחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה

מלחמה היא אירוע חריג, אשר יכול להשפיע באופן משמעותי על לוח הזמנים של פרויקטים בענף בנייה. במצבים של מלחמה, יזמים וקבלנים עשויים להיתקל בקשיים רבים, אשר עלולים להוביל לדחיית מסירת דירות.

מלחמת ״חרבות ברזל״ מהווה גורם משפיע לשינויים רבים בענף הבנייה וכפועל יוצא במסירת הדירות.

מהן הסיבות לדחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה?

ישנן מספר סיבות אפשריות לדחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה, כגון:

  • קשיים בקבלת אישורים: בעת מלחמה, הרשויות עלולות להציב מגבלות על קבלת אישורים לבנייה. לא פעם קיום פעילות הבנייה נעצרת כתוצאה מהנחיות הממשלה ואילוצי פיקוד העורף. מגבלות אלו עלולות להקשות על היזם או הקבלן להשלים את הפרויקט בזמן.
  • קשיים באספקת חומרי בנייה: מלחמה עלולה לגרום להפרעות באספקת חומרי בנייה, כגון בטון, ברזל, עץ ועוד. תמורות שונות בשילוח בינלאומי של חומרים המגיעים ממדינות העולם משפיעות על מועדי האספקה. הפרעות אלו עלולות להאט את קצב הבנייה ולגרום לדחיית מסירת הדירות.
  • קשיים בהעסקת עובדים: ידוע לכל כי מרבית העובדים בענף הבנייה הם פועלי בניין ערביים המגיעים מעזה או משטחי יהודה ושומרון. עובדים אלה תלויים בקבלת אישורי כניסה לישראל והיתר עבודה. ככל הנראה כיום, לא יינתנו אישורים כאלה בעתיד הקרוב ואף בכלל. למעשה, הדבר משפיע ישירות על התקדמות הבנייה דבר המשפיע על היזם או הקבלן להשלים את הפרויקט בזמן. כמו כן, גם היתכנות הגעת עובדים זרים לארץ בתקופה זו מוטלת בספק, בשל אי רצונם לשהות במדינה המצויה במלחמה.
  • נזקים למבנים: מלחמה עלולה לגרום נזקים למבנים, כגון בניינים, גשרים וכבישים. נזקים אלו עלולים לגרום לדחיית מסירת דירות, אשר נמצאות בסמוך למבנים שנפגעו.

השלכות דחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה

דחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה עלולה להוביל למספר השלכות, כגון:

  • פגיעה בזכויות של רוכשי הדירות: רוכשי דירות זכאים לקבל את הדירות שלהם במועדים שנקבעו בהסכם המכר. דחיית מסירת הדירות עלולה לפגוע בזכויות של רוכשי הדירות, ולגרום להם נזקים כלכליים.
  • פגיעה בתדמית של היזם או הקבלן: דחיית מסירת דירות עלולה לפגוע בתדמית של היזם או הקבלן, ולגרום ללקוחות פוטנציאליים להימנע מלרכוש דירות מהם בעתיד.
  • פגיעה בכלכלה: דחיית מסירת דירות עלולה לפגוע בכלכלה, שכן היא עלולה לגרום לירידה בהשקעות בענף הבנייה.

כיצד ניתן להימנע מעיכובים במסירת דירות?

  • הגדרת קריטריונים ברורים לביטול או לדחייה של חוזים: הגדרת קריטריונים ברורים לביטול או לדחייה של חוזים תסייע להבטיח כי זכויות של רוכשי דירות ישמרו.
  • שיתוף פעולה בין הגורמים השונים: שיתוף פעולה בין הגורמים השונים, כגון היזמים והקבלנים, הרשויות והממשלה, יסייע למצוא פתרונות לבעיית דחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה.
  • זירוז תהליכי הפקת דוחות: על ידי שימוש באפליקציה רפורטו החדשנית, ניתן להפיק דוח מסירת דירה בפשטות ובמהירות, תוך חיסכון משאבים וזמן יקר- דבר המזרז את תהליך מסירת הדירה.

המציאות הביטחונית של מדינת ישראל עוד מראשית הקמתה מביאה לכך שקבלנים רבים משתמשים במלחמה כתירוץ לדחיית מסירת דירות במועד שנקבע.

לא בכל המקרים ניתן להשתמש במלחמה כתירוץ של ״כוח עליון״ וכבר היו תקדימים משפטיים בהם מלחמה לא היוותה פקטור מספק לדחיית מסירת דירה, כגון במבצע ״צוק איתן״.

קבלן או יזם המשתמש במלחמה כתירוץ, ייאלץ להוכיח משפטית על ידי הגשת מסמכים וראיות תומכות לטענתו: יומני עבודה, גאנט עבודה, עדים והוכחות למחסור בכוח אדם.

לסיכום

דחיית מסירת דירות בתקופת מלחמה היא תופעה שכיחה, אשר עלולה להוביל להשלכות רבות. ישנן מספר הצעות לפתרון בעיה זו, כגון הגדרת קריטריונים ברורים לביטול או לדחייה של חוזים ושיתוף פעולה בין הגורמים השונים.

כמו כן, קיימת אפשרות להיעזר באפליקציה רפורטו המציעה שירות הפקת דוחות מסירה, מקצרת תהליכים משמעותיים וחשובים הן לקבלן והן לבעלי הדירות.

חשבנו שתאהבו גם את זה

תהליך בניית מבנה הוא תהליך מורכב ומאתגר הוא כולל מעורבות של גורמים רבים כגון יזם קבלן מהנדסים אדריכלים יועצים ועוד

יועץ בטיחות באש הוא יועץ בטיחות בעל הסמכה כ ממונה בטיחות אש הוא מחזיק בתעודת גמר שמוכרת על ידי משרד
אין להקל ראש בבחירת המהנדס משום שהבדיקה שהוא יבצע עתידה להשפיע על העסקה הגדולה ביותר שתעשו כל חייכם רכישת בית
דברו איתנו בוואטסאפ

WhatsApp

היי, נשמח לסייע בכל שאלה,
הזינו נייד ומייל ומיד נעבור לווטסאפ