חשיבותו של יועץ בטיחות באש לעסק שלך

מגיל צעיר אנחנו כבר יודעים שאש היא לא משחק ילדים ולכן כל בעל עסק, חברה או ארגון מחויב לעמוד על עמידה בתנאי בטיחות וגהות תוך ניהול הסיכונים כדי להגן על העובדים ועל הלקוחות שלו. יועץ הבטיחות צריך לייעץ למעסיק בכל תחומי הבטיחות והגהות במקום העבודה ואחד מהם הוא בטיחות באש. 

ההסמכה של יועץ בטיחות באש

יועץ בטיחות באש הוא יועץ בטיחות בעל הסמכה כ"ממונה בטיחות אש". הוא מחזיק בתעודת גמר שמוכרת על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. מכורח תפקידו עליו להיות בקיא בכל התקנות והנהלים הנדרשים כחלק מההיערכות לשריפה בשגרה ובחירום, ועליו להעביר את הידע העיוני והמעשי לממוני הבטיחות בכל מוסד שהוא.

על מה אחראי יועץ בטיחות באש?

  • ציוד למקרה של שריפה בבית העסק – כחלק מתפקידו במסגרת מתן אישור חוקי לפעילות של מוסדות על יועץ הבטיחות באש לוודא שיש במקום מערכת רכזת האש, גלאי עשן, צינורות ומטפי כיבוי, ספרינקלרים ופנסי עשן, מסכות חמצן, וציוד נדרש נוסף וכן לוודא את תקינות הציוד.  
  • תיק שטח, תיק בטיחות באש ומה שביניהם – יועץ בטיחות באש אמורלהכין תיק שטח ותיק בטיחות באש שבהם ירוכז כל המידע הנדרש בימי שגרה ובעתות חירום לרבות תרשימי המבנה, תכניות מילוט, שירותי חירום, מיקום אמצעי הכיבוי ויציאות החירום וכו'. תיק זה יינתן לממוני בטיחות באש בארגון למקרה חירום. תיק בטיחות באש יכיל פירוט של סכנות אפשריות במבנה והאמצעים לגילוי מוקדם שלהם, כמו גם ביצוע הדרכות כיבוי ותרגולים להצגת דרכים לכיבוי שריפות.
  • בדיקת המבנה – יועץ בטיחות באש יבצע בדיקה וסריקה של המבנה והאזור כדי לעמוד על כל הסכנות הנשקפות ויסייע במציאת פתרונות מותאמים לשעת חירום לפי סוג ומיקום המבנה, פתחי מילוט והאפשרויות העומדות להתקנת ציוד הכיבוי. עוד ייקבע על ידי היועץ האם יש להתקין תשתית לבטיחות באש או שמא נדרש רק בידוד חומרים דליקים.
  • הדרכה וליווי – כמי שמכיר את הטכנולוגיות החדישות לזיהוי שריפה במבנה, אחראי היועץ לבחירת הציוד הנדרש לאבזור המבנה להתמודדות עם אירועי אש, התקנת הציוד ווידוא תקינותו גם בבדיקות תקופתיות. בנוסף, הוא יבצע ביקורות ובדיקות תקופתיות לצוות, תרגול לאירועי שריפה, בחינות עיוניות, הדרכות בטיחות לצוות ועדכונו בכל הנוגע לתקנים ונהלים חדשים. כל זאת בדגש על דרכי הפעולה והתמודדות עם שריפה. 
  • בדיקה תקופתית של הציוד – יועץ בטיחות באש ואחראי בטיחות באש בארגון אחראיים לוודא שהציוד בתוקף, שמיש, כשיר ותקין.

כל עסק צריך לעמוד בקשר עם יועצים ומומחים שונים כדי לקבל את כל המידע שחשוב לתפעול העסק ולרווחת העובדים והלקוחות. יועץ בטיחות אש הוא יועץ חיוני וחשוב לכל בית עסק, מקום עבודה או ארגון והוא תעודת הביטוח שלכם למניעת שריפות או, במקרה שלא תצליחו להימנע מהן, הוא זה שיבטיח טיפול מהיר, יעיל ובטיחותי בהן. 

חשבנו שתאהבו גם את זה

תהליך בניית מבנה הוא תהליך מורכב ומאתגר הוא כולל מעורבות של גורמים רבים כגון יזם קבלן מהנדסים אדריכלים יועצים ועוד

מלחמה היא אירוע חריג אשר יכול להשפיע באופן משמעותי על לוח הזמנים של פרויקטים בענף בנייה במצבים של מלחמה יזמים

אין להקל ראש בבחירת המהנדס משום שהבדיקה שהוא יבצע עתידה להשפיע על העסקה הגדולה ביותר שתעשו כל חייכם רכישת בית
דברו איתנו בוואטסאפ

WhatsApp

היי, נשמח לסייע בכל שאלה,
הזינו נייד ומייל ומיד נעבור לווטסאפ